#soundbranding#musicmarketing#hlasznacky
26. 9. 2025

Proč značky potřebují zpěváky

Proč značky potřebují zpěváky, Ilustrativní.

Hlas, který si zapamatujete

Vzpoměňte si na chvíli, kdy vám v hlavě uvízla krátká fráze z písničky. Přesně to je efekt, za který značky platí miliony při tvorbě vizuální identity. Zpěvák to ale dokáže během pár vteřin. Proto začínají firmy vnímat zpěváky jako součást značky, ne jen kulisu.


Co hlas umí a logo ne

Obrázky lidé snadno přeskakují. Zvuk se šíří jinak. Přes Spotify, TikTok, kavárny i kluby. Hlas přináší emoce: teplo, energii, blízkost nebo sebevědomí. Tyto signály si lidé zapamatují. Když je správný zpěvák spojen se značkou, jeho hlas se stává cestou k pocitu, který samotné logo nedokáže vyvolat.


Jak to vypadá v Česku

Hudba už je součástí brandingu i u nás. Energetické nápoje mají pódia na festivalech. Módní značky vydávají limitované kolekce se zpěváky. Streamingové služby propagují české interprety v playlistech. Supermarkety používají znělky, které znají celé rodiny. Dalším krokem je udělat ze zpěvákova hlasu pevnou součást identity značky.


Jak značky mohou zpěváky využít

Představte si nápojovou firmu, která si objedná letní hymnu od mladého českého interpreta a propojí ji se svými eventy. Startup může vytvořit třísekundový vokální motiv, který se objeví v reklamách i v aplikaci. Wellness značka si může vybrat zpěvačku s hlasem, který vyzařuje klid a důvěru, a použít jej napříč kampaněmi. Tak se zvuk stane stejně rozpoznatelným prvkem jako logo na obalu.


Proč je teď správný čas

Čeští spotřebitelé rychle poznají faleš. Stocková hudba působí lacině a generické jingly zastarale. Fanoušci už dnes sledují místní zpěváky na festivalech i na TikToku. Značky, které se spojí se zpěváky už teď, získají náskok a vytvoří si silné asociace dřív než konkurence.



Závěr

Nejsilnější značky příštích let nebudou jen vidět. Budou slyšet. Až si lidé začnou broukat vaši značku dřív, než si vybaví logo, budete vědět, že to funguje.

Na závěr vám přináším videoklip, který dodnes poslouchá téměř celý svět.


fotografie: Coca-Cola


Sdílet článek

Newsletter
Odebírej novinky ze světa Young Republic
Zadej svou emailovou adresu