
Halloween býval v Česku okrajovou záležitostí, ale za posledních pět let se stal masovou událostí. Pražské bary, obchodní centra i školy pořádají kostýmové večírky, soutěže a výzdobu s dýněmi. Pro značky už nejde o převzatý zvyk, ale o rostoucí sezónní příležitost, jak oslovit mladé publikum toužící po zážitcích.
V roce 2025 budou klíčem influenceři. Nejde jen o fotku v kostýmu nebo post s cukrovinkami. Influenceři dokážou z Halloweenu udělat příběh, událost a vzpomínku. Otázka zní: jak je využít jinak než k dalšímu “pumpkin spice” postu na Instagramu?
Proč je Halloween v Česku jiný
Halloween u nás soupeří s Dušičkami, tradičním svátkem vzpomínek. Češi tak k Halloweenu přistupují se směsí zvědavosti, zábavy a občasné skepsi. Úspěch mají kampaně, které dokážou být kreativní a hravé, ale zároveň autentické. Právě influenceři jsou ideální most — představují Halloween jako zábavu, ne laciný marketing.
Pět originálních způsobů, jak mohou české značky využít influencery na Halloween
1. Halloweenský příběh na TikToku
Spolupracujte s místními influencery na mini-seriálu. Představte si partu pražských tvůrců, kteří natočí strašidelnou jízdu noční tramvají, podpořenou dopravním podnikem nebo nápojovou značkou. Je to divadelní, virální a lokálně ukotvené.
2. AR filtry s českým twistem
Filtry fungují samy o sobě, ale lokální motiv je posune dál. “Strašidelný Karlův most” nebo efekt“zombie hokejový fanoušek” osloví Čechy víc než globální variace.
3. Limitované halloweenské edice
Zapomeňte na obyčejný pumpkin spice. Český pivovar může s mladým zpěvákem uvést speciální “Bloody Gose”. Módní značka může vytvořit svítící merch s TikTok hvězdou. Exkluzivita a FOMO fungují spolehlivě.
4. Interaktivní výzvy
Halloween vybízí k zapojení. Food influencer může vyhlásit soutěž o “Nejstrašidelnější perník”. Fitness tvůrce uspořádá “Zombie Run” v Letenském parku. Fanoušci se stávají součástí akce, ne jen diváky.
5. Reálné eventy a převzetí prostoru
Český noční život na Halloween ožívá. Představte si influencery, kteří hostí halloweenské večírky v pražských klubech pod hlavičkou značky, a přitom streamují na TikToku a Instagramu. Nebo retail značku, která s influencery pořádá dýňové workshopy v nákupních centrech. Online buzz se propojí s offline zážitkem.
Příklady, které inspirují
• Chipotle Boorito (USA): Ukázka, jak mohou halloweenské kampaně s influencery přinést miliony impresí i rekordní prodeje.
• Pepsi na českých festivalech: Už teď spojují hudbu a influencery úspěšně, Halloween je další krok.
• Pražské bary a kluby: Běžně využívají influencery na tematické večírky, ale zatím bez velkých značkových partnerů. Prostor je obrovský.
Tipy pro české marketéry
• Myslete filmově. Halloween je drama a atmosféra. Dejte kampaním nádech mini-filmu.
• Propojte odvětví. Jídlo, hudba, móda, gaming i nightlife mohou tvořit jednu halloweenskou linku.
• Dejte tvůrcům volnost. Češi faleš poznají okamžitě. Autenticita je klíč.
Shrnutí
Halloween v Česku rok od roku roste. Úspěšné značky ho nebudou vnímat jako převzatý americký svátek, ale jako šanci vytvořit lokální, interaktivní a nezapomenutelné zážitky.
Influenceři nejsou jen promotéři. Jsou to herci, režiséři a vypravěči, kteří mohou z vaší kampaně udělat kulturní událost.
Nejděsivější věc, kterou může značka na Halloween udělat? Nechat konkurenci ovládnout říjen a sama zůstat neviditelná.
fotografie: unsplash.com/@exploringzhongguo